martes, 26 de noviembre de 2013

Tasca extra. Una bona pràctica amb les tablets a l'Educació Primària

Bones!

En aquesta entrada vos explicaré la tasca extra proposada a l'assignatura Mitjans i recursos tecnologics en el procés d'ensenyament aprenentatge  en l'Educació Primària. Es tracta d'un exemple d'una bona pràctica amb les TIC a l'Educació Primària. En el meu cas està relacionada amb la introducció de les Tablets a les aules dels més petits.

El projecte que he triat, el vaig trobar a un blog que s'anomena ''Edutablets'', on molts de professors de diverses escoles d'arreu d'Espanya expliquen la seva experiència a l'hora d'introduir les tablets a les seves aules.

En el meu cas he escogit l'Escola CEIP Federico García Lorca de Güevéjar (Granada). El seu projecte l'han duit a terme a n'aquest any 2013, en el primer cicle d'Educació Primària i consisteix en realitzar una serie d'activitats utilitzant les tablets com eina bàsica. 

Aquest és l'enllaç de l'article escrit pel professor Gregorio Tobirio, mestre en el CEIP Federico García Lorca, on conta l'experiència amb les tablets: Edutablets

Després de llegir aquest article, vaig cercar a la xarxa més informació sobre aquesta escola i el projecte que han duit a terme, i he pogut veure que la introducció de les tablets a l'aula ha estat una experiència molt positiva per tots els alumnes, però cal dir que hi havia una formació prèvia per part dels professors. Penso que a l'hora de introduir un recurs (com són les tablets a n'aquest cas) dins l'aula és essencial que el mestre domini l'eina que utilitzarà, degut a que és important poder resoldre tots els dubtes que es presentin als nins a l'hora de fer ús del recurs proposat.

A  mi personalment, m'ha agradat molt l'experiència educativa amb les TIC que ha duit a terme el CEIP Federico García Lorca perquè penso que és una proposta molt interessant ja que abasta casi totes les àrees del currículum, a més de desenvolupar totes les competències bàsiques. Dins les aules, s'utilitzen les TIC per promoure un ensenyament alternatiu al que han duit a terme fins ara. Aprofiten la motivació que genera les tablets en els més petits per dur a terme una serie d'activitats que fomenten el pensament lògic, la millora de la seva expressió oral, el sentit artístic, a més de fomentar el treball col·laboratiu.

En conclusió, crec que totes les escoles haurien d'introduir les noves tecnologies a les seves aules, ja que permet desenvolupar als alumnes de forma més motivadora les seves competències bàsiques. Però per poder fer això, penso que és molt important una bona formació per part del professorat, i més avui en dia que els nins entren en contacte amb les noves tecnologies des de molt petits, fet que pot suposar que en alguns casos, els alumnes arriben a tenir més coneixements de les TIC que els seus propis mestres. 
Per això, és important que els mestres es reciclin constantment i no només tenguin els coneixements necessaris per saber usar un recurs, sinó que també és fonamental que sàpiguen dur-lo a la pràctica de la millor forma posible per aconseguir un aprenentatge signifcatiu per part dels alumnes.



Aquí vos deix l'enllaç de la bona pràctica amb les TIC que he analitzat, esper que vos agradi!
Bona pràctica amb les tablets

No hay comentarios:

Publicar un comentario